موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
دنیای بی امام
پیوندها
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
زندگينامه شهيد عراقي

شهيد حاج مهدي عراقي در سال 1309 در محله پاچنار تهران در خانواده‌اي مذهبي قدم به دنيا گذاشت.
پس از تحصيلات ابتدائي، در كنار پدر در بازار به كار پرداخت ضمن اينكه تحصيلات جديد را در دبيرستان ادامه داد، و تا كلاس يازدهم خواند اما حضور جدي در مبارزه وي را از تحصيل بازداشت او از نوجواني در هيأتهاي مذهبي شركت مي‌كرد و به تدريج در محله پاچنار جزو سردستگان جوانان مذهبي درآمد.
دعواي او با جواني كه مشت‌زني آموخته و در كشتي مسلط شده بود و معاندت با مذهب مي‌كرد و شهيد عراقي در جمع جوانان محله او را در صحنه مسابقه كتك زده بود از ماجراهاي شيرين زندگي اوست و نشانگر روحيه جهادي وي مي‌باشد.
وي از سال 1324 به جمع فدائيان اسلام پيوست و به زودي به علت رشادت و اخلاص و اخلاقيات ارزنده‌اش مورد توجه شهيد نواب صفوي قرار گرفت و به عضويت شوراي مركزي فدائيان اسلام درآمد.
وي تا سال 1331 در فدائيان اسلام ماند ودر تمام صحنه‌هاي مبارزه‌ وبه ويژه در ميدانهاي خطر حضور فعال داشت.
وي در جريان اشغال زندان قصر به عنوان اعتراض به دستگيري شهيد نواب صفوي و تحصن 53 نفري از كارگردانان بود و بازوي اصلي نواب بشمار مي‌آمد.
او در برنامه اعدام انقلابي شاه و اطرافيانش در تشييع پيكر پليد رضاخان شركت داشت ولي اين برنامه اجرا نشد.
وي در جريان محاكمه ضاربين كسروي و تظاهرات در كاخ دادگستري فعال بود و سپس در اعدام انقلابي رزم آرا نفر پشتيبان شهيد خليل طهماسبي بود ولي نسبت به او اعتراف نشد و به اصطلاح لو نرفت. شهيد عراقي از عناصر اصلي و مؤثر فدائيان اسلام بود ولي در سال 1331 به اتفاق چند نفر ديگر از دوستانش به علت اختلافات در روش‌هاي سياسي – اجرائي با شهيد سيد عبدالحسين واحدي و برخي ديگر از مركزيت فدائيان اسلام از فدائيان كناره گرفت با اينكه همواره ارادتمند شهيد نواب صفوي باقي ماند.
وي درسال 41 كه مرجعيت تقليد و علماء اسلام نهضت اسلامي را به رهبري امام خميني آغاز كردند دوباره به صحنه آمد و تا هنگام شهادت يعني حدود 17 سال از مديران قوي مبارزه و انقلاب تحت رهبري امام بود و حدود 14 سال از اين 17 سال را در زندان گذراند.
او در جريان فيضيه 15 خرداد 42 بزرگداشت سالگرد قيام 15 خرداد در سال 43 در مقابله با كاپيتولاسيون آمريكائي و چاپ و پخش اعلاميه امام و در اعدام انقلابي منصور نقش اساسي داشت.
در تشكيلات جمعيت مؤتلفه اسلامي از مؤسسين و اعضاي شوراي مركزي اين جمعيت بود كه تشكيلاتش با اجازه امام خميني پديد آمد وتحت نظر شوراي روحانيت مورد تأييد امام با عضويت شهيد آيت الله مطهري و شهيد آيت اله بهشتي و آيت الله انواري و حجت الاسلام و المسلمين مولائي كار مي‌كرد.
در سال 1343 كه شاخه نظامي اين جمعيت با اذن امام به راه افتاد شهيد عراقي به اتفاق شهيد حاج صادق اماني مسئوليت آن را به عهده گرفتند و همراه همسنگرانشان شهداي بزرگوار بخارائي نيك نژاد هرندي اندرزگو مزدور آمريكا حسنعلي منصور را به جزاي رسميت بخشيدن به كاپيتولاسيون آمريكائي و جسارت به محضر امام خميني اعدام كردند.
پس از اين فداكاري شهيد عراقي به همراه ساير دوستانش به جز شهيد اندرزگو دستگير و 6 نفر از آنها به اعدام محكوم شدند شهيد اماني شهيد بخارائي شهيد نيك نژاد شهيد هرندي و آقاي حاج هاشم اماني و شهيد عراقي كه دو نفر آخر با يك درجه تخفيف به حبس ابد و سه نفر به زندانهاي 5 تا 15 سال محكوم شدند.
شهيد عراقي در دستگيري بخش عمده‌اي از مسائل را فداكارانه به عهده گرفت و موجب شد كه عده‌اي ديگر از مبارزين مصون بمانند.
روحيه قوي نشاط مستمر مقاومت مردانه صلابت و استواري جانانه تواضع در برابر مردم و قاطعيت و سرفرازي در مقابل زندانيان طاغوت و آمادگي براي انجام هر خدمت ممكن براي دستگير شدگان و صداقت و اخلاق عاليه شهيد عراقي در طول 14 سال زندان زبانزد همگان بود و گر چه به همين سبب بارها مورد غضب مزدوران طاغوت قرار گرفت و به انفرادي ‌هاي هولناك و زندان طاقت فرساي برازجان تبعيد شد و شكنجه‌هاي سخت را تحمل كرد اما همواره راست قامت باقي ماند و درس شجاعت و ايثار و خدمت به خدا وبندگان خدا را به طور عملي به ديگران آموخت.
شهيد عراقي در اواخر سال 1355 با تغيير سياست استكبار آمريكا و آغاز فريب دمكراسي كارتري از زندان بيرون آمد و از ارديبهشت 56 پس از پيغامي كه شهيد آيت الله مطهري از طرف امام آورد كه مبارزين جمع شوند و ريشه شجره خبيثه پهلوي كه از خاك بيرون است براي هميشه ازخاك ميهن اسلامي به دور اندازند. به همراه ساير يارانش تشكيلات مخفي خط امام را براي اداره مبارزه در سالهاي حساس 57-56 تشكيل داد و عضو شوراي مركزي اين جمعيت مخفي گرديد.
پس از اينكه امام خميني تحت فشار استكبار جهاني، وسازش‌شاه و صدام مجبور به ترك عراق و مهاجرت شدند و به پاريس رفتند از طرف آن تشكيلات به پاريس رفتند و در خدمت امام قرار گرفت و ظاهراً مسئوليت تداركات اقامتگاه امام را عهده دار شد اما در نهان ارتباطات تشكيلاتي و انقلابي آن تشكل مخفي و مبارزين راه امام را تأمين مي‌نمود.
در 12 بهمن 57 كه امام به ايران بازگشت شهيد عراقي همراه امام بود و پسازورود به ايران عضو شوراي انتظامات اقامتگاه امام در تهران شد و سپس مسئوليتهاي مختلفي از جمله سرپرستي زندان قصر عضويت در شوراي مركزي بنياد مستضعفان رياست واحد اجرائي اين بنياد عضويت شوراي مركزي حزب جمهوري اسلامي را پذيرفت.
وي با توجه به لزوم تغييرات در روزنامه كيهان با نظر امام به كيهان رفت و ظاهراً مديريت مالي روزنامه كيهان را به عهده گرفت.
 
امام و شهيد عراقي
از دوستان نزديك شهيد عراقي خاطره‌ اولين ديدار حضرت امام و شهيد عراقي را اينگونه توصيف كرده‌اند كه حضرت امام در پاريس اشاره به شهيد كردند و فرمودند:
اين جوانهاي رشيد ما را اينقدر در زير شكنجه‌وزندان اذيت وآزار داده اند كه من وقتي در اولين برخورد ديدم باور نكردم كه آن قامت رعنا و آن هيكل رشيد اين قدر زير شكنجه شاه افسرده شده باشد.
من ايشان را حدود بيست‌سال است كه مي‌شناسم حاج مهدي عراقي براي من برادر و فرزند خوب و عزيز من بود. شهادت ايشان براي من بسيار سنگين بود اما آنچه مطلب را آسان مي‌كند آن است كه در راه خدا بود. شهادت او بر همه مسلمين مبارك باشد. او مي‌بايست شهيد مي‌شد براي او مردن در رختخواب كوچك بود.
 
حضرت آية الله خامنه‌اي و شهيد عراقي
مرحوم شهيد عراقي يكي ازچهره‌هاي كم نظير در صحنه مبارزه و خط انقلاب پيش از پيروزي انقلاب بود ايشان عنصر شريف و عزيزي بود كه از دست رفتند شهيد عراقي جواني، عمر و نشاط خود را فداي جايگزين نمودن حكومت خدا بجاي حكومت طاغوت كرد كه همين هم شد و بدين لحاظ بزرگترين حق را به گردن انقلاب همين گونه اشخاص دارند كه در آن دوران اختناق اين چنين فداكاري مي‌كردند. شهيد عراقي و همرزمانش از همان ابتداي شروع حركت انقلاب و روند مبارزه يعني سال 1342 خيلي جدي به اساسي‌ترين محور انقلاب يعني امام متمايل شده بودند و ازخط مستقيم خود به هيچ وجه منصرف نگرديدند.
 
شهيد مظلوم آية الله بهشتي و شهيد عراقي
مرحوم حاج مهدي عراقي با تمام نشيب و فرازهائي كه گذراند تا آخرين روزهاي زندگيش عشقش امام و آرمان امام و خط امام بود.
چنان مشتاق و علاقمند به اين انقلاب و خط و آرمان انقلاب و رهبر انقلاب بود كه در آخرين مقاطع زندگي ‌اش نيز شيفته همين راه و فداكاري و ايثارگر‌همين راه بود.
 


بسم الله الرحمن الرحیم                            

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

زندگینامه شهید عراقی
شهید حاج مهدی عراقی در سال 1309 در محله پاچنار تهران در خانواده‌ای مذهبی قدم به دنیا گذاشت.
پس از تحصیلات ابتدائی، در کنار پدر در بازار به کار پرداخت ضمن اینکه تحصیلات جدید را در دبیرستان ادامه داد، و تا کلاس یازدهم خواند اما حضور جدی در مبارزه وی را از تحصیل بازداشت او از نوجوانی در هیأتهای مذهبی شرکت می‌کرد و به تدریج در محله پاچنار جزو سردستگان جوانان مذهبی درآمد.
دعوای او با جوانی که مشت‌زنی آموخته و در کشتی مسلط شده بود و معاندت با مذهب می‌کرد و شهید عراقی در جمع جوانان محله او را در صحنه مسابقه کتک زده بود از ماجراهای شیرین زندگی اوست و نشانگر روحیه جهادی وی می‌باشد.
وی از سال 1324 به جمع فدائیان اسلام پیوست و به زودی به علت رشادت و اخلاص و اخلاقیات ارزنده‌اش مورد توجه شهید نواب صفوی قرار گرفت و به عضویت شورای مرکزی فدائیان اسلام درآمد.
وی تا سال 1331 در فدائیان اسلام ماند ودر تمام صحنه‌های مبارزه‌ وبه ویژه در میدانهای خطر حضور فعال داشت.
وی در جریان اشغال زندان قصر به عنوان اعتراض به دستگیری شهید نواب صفوی و تحصن 53 نفری از کارگردانان بود و بازوی اصلی نواب بشمار می‌آمد.
او در برنامه اعدام انقلابی شاه و اطرافیانش در تشییع پیکر پلید رضاخان شرکت داشت ولی این برنامه اجرا نشد.
وی در جریان محاکمه ضاربین کسروی و تظاهرات در کاخ دادگستری فعال بود و سپس در اعدام انقلابی رزم آرا نفر پشتیبان شهید خلیل طهماسبی بود ولی نسبت به او اعتراف نشد و به اصطلاح لو نرفت. شهید عراقی از عناصر اصلی و مؤثر فدائیان اسلام بود ولی در سال 1331 به اتفاق چند نفر دیگر از دوستانش به علت اختلافات در روش‌های سیاسی – اجرائی با شهید سید عبدالحسین واحدی و برخی دیگر از مرکزیت فدائیان اسلام از فدائیان کناره گرفت با اینکه همواره ارادتمند شهید نواب صفوی باقی ماند.
وی درسال 41 که مرجعیت تقلید و علماء اسلام نهضت اسلامی را به رهبری امام خمینی آغاز کردند دوباره به صحنه آمد و تا هنگام شهادت یعنی حدود 17 سال از مدیران قوی مبارزه و انقلاب تحت رهبری امام بود و حدود 14 سال از این 17 سال را در زندان گذراند.
او در جریان فیضیه 15 خرداد 42 بزرگداشت سالگرد قیام 15 خرداد در سال 43 در مقابله با کاپیتولاسیون آمریکائی و چاپ و پخش اعلامیه امام و در اعدام انقلابی منصور نقش اساسی داشت.
در تشکیلات جمعیت مؤتلفه اسلامی از مؤسسین و اعضای شورای مرکزی این جمعیت بود که تشکیلاتش با اجازه امام خمینی پدید آمد وتحت نظر شورای روحانیت مورد تأیید امام با عضویت شهید آیت الله مطهری و شهید آیت اله بهشتی و آیت الله انواری و حجت الاسلام و المسلمین مولائی کار می‌کرد.
در سال 1343 که شاخه نظامی این جمعیت با اذن امام به راه افتاد شهید عراقی به اتفاق شهید حاج صادق امانی مسئولیت آن را به عهده گرفتند و همراه همسنگرانشان شهدای بزرگوار بخارائی نیک نژاد هرندی اندرزگو مزدور آمریکا حسنعلی منصور را به جزای رسمیت بخشیدن به کاپیتولاسیون آمریکائی و جسارت به محضر امام خمینی اعدام کردند.
پس از این فداکاری شهید عراقی به همراه سایر دوستانش به جز شهید اندرزگو دستگیر و 6 نفر از آنها به اعدام محکوم شدند شهید امانی شهید بخارائی شهید نیک نژاد شهید هرندی و آقای حاج هاشم امانی و شهید عراقی که دو نفر آخر با یک درجه تخفیف به حبس ابد و سه نفر به زندانهای 5 تا 15 سال محکوم شدند.
شهید عراقی در دستگیری بخش عمده‌ای از مسائل را فداکارانه به عهده گرفت و موجب شد که عده‌ای دیگر از مبارزین مصون بمانند.
روحیه قوی نشاط مستمر مقاومت مردانه صلابت و استواری جانانه تواضع در برابر مردم و قاطعیت و سرفرازی در مقابل زندانیان طاغوت و آمادگی برای انجام هر خدمت ممکن برای دستگیر شدگان و صداقت و اخلاق عالیه شهید عراقی در طول 14 سال زندان زبانزد همگان بود و گر چه به همین سبب بارها مورد غضب مزدوران طاغوت قرار گرفت و به انفرادی ‌های هولناک و زندان طاقت فرسای برازجان تبعید شد و شکنجه‌های سخت را تحمل کرد اما همواره راست قامت باقی ماند و درس شجاعت و ایثار و خدمت به خدا وبندگان خدا را به طور عملی به دیگران آموخت.
شهید عراقی در اواخر سال 1355 با تغییر سیاست استکبار آمریکا و آغاز فریب دمکراسی کارتری از زندان بیرون آمد و از اردیبهشت 56 پس از پیغامی که شهید آیت الله مطهری از طرف امام آورد که مبارزین جمع شوند و ریشه شجره خبیثه پهلوی که از خاک بیرون است برای همیشه ازخاک میهن اسلامی به دور اندازند. به همراه سایر یارانش تشکیلات مخفی خط امام را برای اداره مبارزه در سالهای حساس 57-56 تشکیل داد و عضو شورای مرکزی این جمعیت مخفی گردید.
پس از اینکه امام خمینی تحت فشار استکبار جهانی، وسازش‌شاه و صدام مجبور به ترک عراق و مهاجرت شدند و به پاریس رفتند از طرف آن تشکیلات به پاریس رفتند و در خدمت امام قرار گرفت و ظاهراً مسئولیت تدارکات اقامتگاه امام را عهده دار شد اما در نهان ارتباطات تشکیلاتی و انقلابی آن تشکل مخفی و مبارزین راه امام را تأمین می‌نمود.
در 12 بهمن 57 که امام به ایران بازگشت شهید عراقی همراه امام بود و پسازورود به ایران عضو شورای انتظامات اقامتگاه امام در تهران شد و سپس مسئولیتهای مختلفی از جمله سرپرستی زندان قصر عضویت در شورای مرکزی بنیاد مستضعفان ریاست واحد اجرائی این بنیاد عضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی را پذیرفت.
وی با توجه به لزوم تغییرات در روزنامه کیهان با نظر امام به کیهان رفت و ظاهراً مدیریت مالی روزنامه کیهان را به عهده گرفت.
 
امام و شهید عراقی
از دوستان نزدیک شهید عراقی خاطره‌ اولین دیدار حضرت امام و شهید عراقی را اینگونه توصیف کرده‌اند که حضرت امام در پاریس اشاره به شهید کردند و فرمودند:
این جوانهای رشید ما را اینقدر در زیر شکنجه‌وزندان اذیت وآزار داده اند که من وقتی در اولین برخورد دیدم باور نکردم که آن قامت رعنا و آن هیکل رشید این قدر زیر شکنجه شاه افسرده شده باشد.
من ایشان را حدود بیست‌سال است که می‌شناسم حاج مهدی عراقی برای من برادر و فرزند خوب و عزیز من بود. شهادت ایشان برای من بسیار سنگین بود اما آنچه مطلب را آسان می‌کند آن است که در راه خدا بود. شهادت او بر همه مسلمین مبارک باشد. او می‌بایست شهید می‌شد برای او مردن در رختخواب کوچک بود.
 
حضرت آیة الله خامنه‌ای و شهید عراقی
مرحوم شهید عراقی یکی ازچهره‌های کم نظیر در صحنه مبارزه و خط انقلاب پیش از پیروزی انقلاب بود ایشان عنصر شریف و عزیزی بود که از دست رفتند شهید عراقی جوانی، عمر و نشاط خود را فدای جایگزین نمودن حکومت خدا بجای حکومت طاغوت کرد که همین هم شد و بدین لحاظ بزرگترین حق را به گردن انقلاب همین گونه اشخاص دارند که در آن دوران اختناق این چنین فداکاری می‌کردند. شهید عراقی و همرزمانش از همان ابتدای شروع حرکت انقلاب و روند مبارزه یعنی سال 1342 خیلی جدی به اساسی‌ترین محور انقلاب یعنی امام متمایل شده بودند و ازخط مستقیم خود به هیچ وجه منصرف نگردیدند.
 
شهید مظلوم آیة الله بهشتی و شهید عراقی
مرحوم حاج مهدی عراقی با تمام نشیب و فرازهائی که گذراند تا آخرین روزهای زندگیش عشقش امام و آرمان امام و خط امام بود.
چنان مشتاق و علاقمند به این انقلاب و خط و آرمان انقلاب و رهبر انقلاب بود که در آخرین مقاطع زندگی ‌اش نیز شیفته همین راه و فداکاری و ایثارگر‌همین راه بود.
 
گذری مختصر بر زندگی و مبارزات شهید عراقی
* 1309 ولادت
- در محله پاچنار تهران شرکت در هیات مذهبی و عزاداری ائمه معصومین تحصیل تا سطح دیپلم و در کنار آن کسب و کار جهت امرار معاش
* 1320-1332
- آغاز مبارزه سیاسی همزمان با آشنائی شهید نواب صفوی عضویت در شورای مرکزی فدائیان اسلام در سن 16 -17 سالگی
- شرکت فعال در طرح ترور کسروی مزدور انگلیس
- طراحی قتل شاه با همکاری یکی از اعضای فدائیان اسلام در هنگام آوردن جنازه رضاخان قلدر که این کار عملی نشد
- مشارکت مستقیم و غیر مستقیم در کلیه تحرکات تشکیلاتی و عملیاتی فدائیان اسلام تا زمان شهادت نواب صفوی
- شرکت در مبارزات ملی‌شدن نفت در کنار مرحوم آیة الله کاشانی
* 1342-1357
- پایه‌گذاری هیئت مؤتلفه اسلامی
- سازماندهی تظاهرات 15 خرداد از میدان تره‌بار تهران سخنرانی در مقابل درب دانشگاه تهران
- پایه گذاری گروه مسلح هیئت موتلفه اسلامی
- سازماندهی بزرگداشت عاشورای 1342 از مقابل پله‌های نوروزخان تا مقابل مدرسه شهید مطهری سپهسالار سابق که منجر به دومین بازداشت و زندانی شدن او شد اما با هوشیاری و معرفی خویش به نام معمار پس از دو ماه از زندان آزاد گردید.
- شرکت در طرح اعدام عناصر وابسته و سه نخست وزیر رژیم خونخوار پهلوی به نامهای عبدالحسین هر بر رزم آرا و حسنعلی منصور
در ارتباط با ترور منصور دستگیر و روانه زندان می‌شود پس از محاکمه به اعدام محکوم می‌شود اما با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم می‌گردد. زمانی که عناصر رژیم به ایشان اطلاع می‌دهند با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شده‌اید او می‌گوید : می‌شود این مطلب را از ما پس بگیرید و بگذارید که مابه فیض شهادت نائل شویم.
در زندان نیز دست از فعالیت برنمی‌دارد و به عنوان نماینده زندانیان در آشپزخانه زندان قصر فعالیت خودرا ادامه می‌دهد وزمانی که به یکی از زندانیان پول می‌دهد وزمانی که به یکی اززندانیان پول می‌دهد رژیم به این بهانه ایشان را برای مدتی به برازجان تبعید می‌کند و با توجه به تحرکات شهید عراقی مجدداً نامبرده به زندان قصر منتقل می‌شود. در سال 1355 پس از 12 سال تحمل شکنجه و سختی‌های حبس از زندان آزاد می‌شود.
به دعوت شهید آیةالله مطهری درجلسه‌ای مخفی از برادران هیئت مؤتلفه شرکت جست و به عضویت جلسه مرکزی این گروه درآمد (این گروه بیشترین سهم را در مبارزات سالهای 56-57 به عهده داشت)
پس از هجرت حضرت امام به پاریس با نظر شهید مطهری و شهید بهشتی راهی آن دیار می‌شود و در نوفل لوشاتر به عنوان مسئول تدارکات و اقامتگاه حضرت امام فعالیت می‌نماید.
ضمناً مسئولیت حراست و حفاظت از جان امام را از پاریس تا تهران به عهده می‌گیرد به دنبال یاوه گوئیهای بختیار نخست وزیر وقت شهید عراقی بانگ برمی‌آورد که ما تاکنون چهار نخست وزیر را اعدام کرده‌ایم و اعدام پنجمین هم برایمان آسان است.
 
قسمتی از وصیتنامه شهید
سال 1344 است. عراقی به همراه شهید امانی و دیگر یارانش در رابطه با ترور منصور نخست وزیر وقت ایران در زندان منتظر وقت ایران در زندان منتظر وقت اجرای حکم اعدام است که ابتداء در مورد او صادر شده و به گفته خودش خوش‌ترین وقت ها را می‌گذراند. و این معنی از کلمه کلمه وصیت‌نامه او پیداست در چنین وقتی شهید عراقی با تحریر سه نامه با پدر مادر و برادر خود وداع می‌کند که متن آنها در ذیل از نظرتان می‌گذرد.
باسمه تعالی. وداع. مادر
مادر..... آیا می‌توانم محبت تو را که همچون آتشی در زیر خاکستر نهفته فراموش کنم. آیا می‌توانم محبت خود را نسبت به تو که پس ازتقسیمش صورت قدردانی به خود گرفته وباز شعله کشیده زیر پا نهم. مادر من به جایگاهی می‌روم که همه می‌روند به جائی می‌روم که آغاز زندگی جاوید است. با تو وداع می‌کنم.
پدر - تو من و همه قلوبمان مملو از آرزوست. اما می‌دانی انتهای آرزوها خدا است‌؟ و برای تحققش باید تلاش کرد پدر من تورا معتقد به اسلام می‌دانم هر مسلمانی همه چیز خودرا برای خدا می‌داند و در راهش خود را فانی می‌کند زندگی را عقیده وجهاد در راه آن می‌داند وشهادت و مرگ را آغاز زندگی جاوید خود قرار می‌دهد.
پدر مرگ را برای ما بد ترجمه کرده‌اند ولی ما برای این زندگی می‌کنیم که به دوران زندگی دوم خود که مرگ نام دارد برسیم.بنابراین مرگ آغاز زندگی جاوید ما است.
برادر... ما برای خدا و به خاطر رضائی او قدم در این وادی نهادیم که شرح آن را تو خود می‌توانی (شفاهاً در ملاقات گفته شده) و امیدواریم که او از ما بپذیرد و هدف تعقیب نهضت جستنی که ایجاد یک حکومت اسلامی برپایه (شوری.. وفضیلت و تقوی) و قیام برعلیه ظلم و ستم بوده که در مرحله اول ائمه اطهار ع برنامه بسیار عالی حکومتی را که بر همان پایه می‌باشد برای مابه یادگار گذاشته که با امید به آینده رنگ حیات به خود گرفته و شما نیز موظف هستید که این هدف را تعقیب کرده و ادامه دهید و به دیگران بگوئید و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون برادر از تو می‌خواهم اما به تو تحمیل نمی‌کنم. برای فرزندانم پدری نیکو باشی و درباره تربیت آنها در سایه اسلام کوشا باشید و سعی نمائید که آنها در همان مدرسه علوی به تحصیل خود ادامه دهند. دیگر به تو سفارش نمی‌کنم.
 
نحوه شهادت
دراولین ساعات روز چهارم شهریور 1358 شهید عراقی با فرزندش بدست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسیدند این مزدوران خود فروخته فرزندی برومند از امام راحل را در همان سال آغازین انقلاب اسلامی گرفتند.
پیکر مطهر شهید حاج مهدی عراقی و فرزند حسام با احترامی خاص به شهر مقدس قم انتقال یافت و با حضور انبوه امت داغدار در حالیکه حضرت امام شخصاً از میدان سعیدی قم تا نزدیک صحن حضرت معصومه سلام الله علیها جنازه را تشییع می‌فرمودند درکنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه به خاک سپرده شدند.
 
فعالیتهای شهید عراقی در بعد از پیروزی انقلاب 1357-1358
با پیروزی انقلاب اسلامی و پیاده شدن حکومت اسلامی که شهید عراقی به خاطر آن 12 سال متوالی در زیر شلاق شکنجه‌ها و تبعید به سر برده بود سراز پا نشناخته فعالیتهای خود را دو چندان کرد گر چه بیش از یکسال و اندی نگذشت اما در سنگرهای مختلف دین خود را ادا نمود مسئولیتهای او پس از پیروزی انقلاب:
- یکی از شش مسئول انتظامات مدرسه علوی و رفاه
- سرپرستی زندان قصر با همکاری تنی چند از همرزمانش
- رئیس واحد اجرائی بنیاد مستضعفان
- مدیریت مالی مؤسسه کیهان و عضو هیئت تحریریه کیهان
- عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی به دعوت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی


برچسب :
نوشته شده در توسط 52560355240585 | لينك ثابت | (0) نظر

X